Forum Ewangelizacyjne e-SANCTI.net
Bóg w promocji - Wersja do druku

+- Forum Ewangelizacyjne e-SANCTI.net (https://e-sancti.net/forum)
+-- Dział: Religia w Świecie (/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Dział: Kultura (/forumdisplay.php?fid=19)
+--- Wątek: Bóg w promocji (/showthread.php?tid=2480)

Strony: 1 2 3


Bóg w promocji - Andr2ej - 07-07-2007 03:10

Artrykuł z "Przekroju"
http://przekroj.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2953&Itemid=62
i co o tym sądzicie ?


- Ela - 07-07-2007 04:47

jakos jeszcze nie widzialam zadnej reklamy w TV, ktora by reklamowala "kosciol "


- M. Ink. * - 07-07-2007 10:53

Cytat:Konserwatywny Kościół katolicki nieśmiało sięga po reklamę, bo boi się ryzykować swój tradycyjny wizerunek, nawet gdyby miało mu to przysporzyć wiernych.
najwyraźniej "Przekrój" lepiej zna motywy działania Kościoła niż sam Kościół

niedługo, kiedy biskup nie będzie mógł zrozumieć własnych myśli będzie chodził po poradę do Najsztuba - bo ten będzie wiedział lepiej Szczęśliwy


- Ks.Marek - 07-07-2007 13:01

Andr2ej napisał(a):jakos jeszcze nie widzialam zadnej reklamy w TV, ktora by reklamowala "kosciol "
Cytat:najwyraźniej "Przekrój" lepiej zna motywy działania Kościoła niż sam Kościół
Cytat:Zamożne, dobrze ubrane małżeństwo z nastoletnią córką zajmuje miejsca w kościelnej ławie. Rodzina nie ma jednak szansy się skupić. Kościelną ciszę przerywa płacz dziecka, które bezskutecznie próbuje uspokoić samotna ciemnoskóra kobieta. Po chwili czyjaś dłoń naciska duży czerwony guzik i matka z dzieckiem wylatują z kościoła jak z katapulty. Ten sam los spotyka też objętą parę gejów i siedzącego nieopodal mężczyznę o latynoskich rysach twarzy.
Ta scena to tylko fragment filmu reklamowego zrealizowanego w ubiegłym roku na zlecenie Zjednoczonego Kościoła Chrystusa. W 2006 roku ten protestancki Kościół, jedna z największych liberalnych wspólnot religijnych w USA, przeznaczył na promocję 30 milionów dolarów.


[ Dodano: Sob 07 Lip, 2007 13:02 ]
Prawie jak Kościół...


- Bioman - 08-07-2007 00:13

A ja bym chciał widywać reklamy religijne.
Zwłaszcza takie (jest też artykuł - wystarczy kliknąć "powrót do artykułu") Duży uśmiech
Ks.Marek napisał(a):Prawie jak Kościół...
Prawie robi wielką różnicę.
Nie mogłem się powstrzymać Duży uśmiech


- Teofil - 08-07-2007 00:28

Cytat:
Cytat:Zamożne, dobrze ubrane małżeństwo z nastoletnią córką zajmuje miejsca w kościelnej ławie. Rodzina nie ma jednak szansy się skupić. Kościelną ciszę przerywa płacz dziecka, które bezskutecznie próbuje uspokoić samotna ciemnoskóra kobieta. Po chwili czyjaś dłoń naciska duży czerwony guzik i matka z dzieckiem wylatują z kościoła jak z katapulty. Ten sam los spotyka też objętą parę gejów i siedzącego nieopodal mężczyznę o latynoskich rysach twarzy.
Ta scena to tylko fragment filmu reklamowego zrealizowanego w ubiegłym roku na zlecenie Zjednoczonego Kościoła Chrystusa. W 2006 roku ten protestancki Kościół, jedna z największych liberalnych wspólnot religijnych w USA, przeznaczył na promocję 30 milionów dolarów.

Prawie jak Kościół...
W UCC jest też konserwatywna reakcja, która organizuje swoje własne zebrania synodalne, ma swoje władze, odrębne zbory itp. Nie chcą z niego oficjalnie wystąpić, bo to Kościół ściśle związany z historią Nowej Anglii i mają nadzieję, że kiedyś sytuacja się zmieni.

Zresztą wcale bym się nie zdziwił, jeśli niedługo reklamować się w tym stylu nie zaczął Kościół Episkopalny Stanów Zjednoczonych. Choć zresztą media same robią mu reklamę.


- Lapsi - 08-07-2007 00:36

Teofil napisał(a):Choć zresztą media same robią mu reklamę.
Tak, to prawda... Media w ogóle to sa super w kreowaniu bohaterów mimo woli...


- Ks.Marek - 08-07-2007 00:40

[Obrazek: z2693836X.jpg]
To jest super.
I zgadzam się z Biomanem, jak prawie nigdy...
Powinny pojawiac sie takie reklamy, może by cos ruszyło sie w tych sumieniach ludzkich...


- Bioman - 08-07-2007 18:13

Cytat:Zamożne, dobrze ubrane małżeństwo z nastoletnią córką zajmuje miejsca w kościelnej ławie. Rodzina nie ma jednak szansy się skupić. Kościelną ciszę przerywa płacz dziecka, które bezskutecznie próbuje uspokoić samotna ciemnoskóra kobieta. Po chwili czyjaś dłoń naciska duży czerwony guzik i matka z dzieckiem wylatują z kościoła jak z katapulty. Ten sam los spotyka też objętą parę gejów i siedzącego nieopodal mężczyznę o latynoskich rysach twarzy.
Musiałem ją znaleźć Duży uśmiech . Co za reklama :roll2: Prawie jak lewitacja
A to druga bardzo znana reklama, która dostała nagrodę "Outstanding 2004 Commercial" - została przyznana za pozytywne nastawienie w stosunku do homoseksualistów, biseksualistów i transseksualistów.
I wszyscy są happy 8-[ .
Jaki ten Zjednoczony Kościół Chrystusa jest "pięknie" liberalny. Rzekłbym, że aż do bólu 8-[ .
Żeby trzymać homoseksualistów w takiej iluzji normalności, brrr ... #-o
[Obrazek: 48.gif]
Ks.Marek napisał(a):I zgadzam się z Biomanem, jak prawie nigdy...
Pse ksiedza, a myślałem, że prawie zawsze się zgadzamy Duży uśmiech . Znów zostałem wyrwany z iluzji :wink: .

[ Dodano: Nie 08 Lip, 2007 18:43 ]
Artykulik Jakby skasowali na tej stronce, to zamieszczam najważniejsze.
Cytat:"Nie będę Bożym maklerem" - Ks. Andrzej Luter o reklamach spowiedzi wielkanocnej

Jak mogłaby wyglądać reklama spowiedzi wielkanocnej, gdyby polski Kościół chciał skorzystać z usług profesjonalnych agencji? Poprosiliśmy dwie agencje reklamowe o stworzenie czterech propozycji reklam. Euro RSCG Warsaw oraz Ad Fabrika FCB zareagowały na propozycję z entuzjazmem. O ocenę ich prac poprosiliśmy ks. Andrzeja Lutra, wykładowcę religiologii i ekumenizmu w Wyższym Seminarium Duchownym w Łowiczu.

Ks. Andrzej Luter: "Nie odczuwam potrzeby posiłkowania się chwytami reklamowymi, bo kryje się za nimi zazwyczaj jakaś manipulacja, przesada, blaga, a czasami szantaż. Nie mam zamiaru wymyślać atrakcyjnych ofert, które zachęcałyby do "kupna" wiary. I nie dlatego, że ktoś mi powie: za drogo, towar wybrakowany albo zwróci mi uwagę na galopującą inflację słów. Otóż nie będę Bożym maklerem, bo nawet nie wiem, co to właściwie oznacza.

Myślę, że najlepszą "reklamą" wiary w dzisiejszym świecie rynku idei i światopoglądów jest postawa dialogu. Bez niej nie widzę możliwości pogłębienia świadomości religijnej i etycznej, szczególnie wśród młodych ludzi.

Ale jestem realistą i wiem, że tzw. promocja wiary (nie reklama) jest w dzisiejszych czasach nieunikniona i wcale nie musi być zła. Może odegrać dużą rolę preewangelizacyjną. I tylko z tej perspektywy chcę oceniać propozycje promocji - jeszcze raz zaznaczam: promocji, nie reklamy - sakramentu spowiedzi.

Przyznam, że budzą one moje wątpliwości. Autorzy plakatów zapominają, że spowiedź to sakrament pojednania z Panem Bogiem, a więc z bliźnim i ze sobą samym. Reklamują spowiedź trochę jak środek oczyszczający ("wybiel się", "czyste sumienie") bądź odciążający od zbędnego balastu grzechu (młody człowiek przywalony blokami betonu), lub nawet jako środek na kaca moralnego (spowiedź lepsza niż orzeźwiające wypicie święconej wody).

Rozumiem, że autorzy chcą nieco na luzie i ze swobodą promować dobro. I to jest w porządku. Nie powinni jednak zapominać o aspekcie religijnym. Spowiedź to więcej niż środek na oczyszczenie sumień i osiągnięcie ulgi. To wyznanie wiary w Tego, który jest władny wybaczyć nam grzechy. W proponowanych plakatach tego podstawowego aspektu nie dostrzegam, a promocja sakramentu nie może go spłaszczać do jednego tylko wymiaru."



- M. Ink. * - 09-07-2007 06:10

te reklamy sa super :roll2:

rozumiem, że to sugestia odnośnie KRK? :lol2:


- Bioman - 09-07-2007 10:44

M. Ink. * napisał(a):te reklamy sa super :roll2:

rozumiem, że to sugestia odnośnie KRK? :lol2:
Raczej tak Duży uśmiech Według tej rekalmy KRK "uczy latać te owieczki", a b. liberalny UCC je "łąpie" Duży uśmiech
Naprawde nie mogłem się powstrzymać przed znalezieniem tych reklam Duży uśmiech


[ Dodano: Pon 09 Lip, 2007 10:44 ]
M. Ink. * napisał(a):te reklamy sa super :roll2:

rozumiem, że to sugestia odnośnie KRK? :lol2:
Raczej tak Duży uśmiech Według tej rekalmy KRK "uczy latać te owieczki", a b. liberalny UCC je "łąpie" Duży uśmiech
Naprawdę nie mogłem się powstrzymać przed znalezieniem tych reklam Duży uśmiech
Jak chcecie jeszcze co nieco znaleźć o UCC to proszę tutaj. Może lepsze jaja znajdziecie Duży uśmiech


- M. Ink. * - 09-07-2007 11:15

Bioman napisał(a):Raczej tak Duży uśmiech Według tej rekalmy KRK "uczy latać te owieczki", a b. liberalny UCC je "łąpie" Duży uśmiech
pożyjemy, zobaczymy...

...co z tego ziarna wyrośnie: kąkol czy pszenica


- Reketier - 10-07-2007 19:11

Hmm a według mnie to takie trywializowanie sakrum. Nie podoba mi się:/


- Ks.Marek - 10-07-2007 19:13

Reketier napisał(a):Hmm a według mnie to takie trywializowanie sakrum. Nie podoba mi się:/
Każdy ma prawo do swego zdania. Wg mnie, reklamy wiary, jeśli tak mozna powiedziec, są całkiem do rzeczy.


- Reketier - 10-07-2007 19:18

Z własnego doświadczenia wiem, że to ma odwrotny efekt. Wydaje mi się, że ludzie dzisiaj szukają właśnie sakrum, tej boskości a nie kolejnego produktu.